Sulomaro
Reserveer nu!

op ontdekkingsreis door europa

Algemene informatie

  • Bouwjaar: 2002
  • Lengte: 110 meter
  • Breedte: 11.45 meter
  • Scheepstype: droge lading
  • Diepgang: 3,37
  • Motor 1x Mitsubishi V16 1700pk
  • Boegschroef: Veth 560pk

Het schip beschikt over twee radars diverse camera’s en de modernste navigatie apparatuur. Sturen gebeurt natuurlijk niet meer met een stuurwiel maar met een “pookje”. Het schip kan 2903 ton laden De lading bestaat meestal uit containers, rollen staal, mais, graan maar er heeft ook al eens een complete trein in het laadruim gestaan.

Welkom aan boord bij Martin en Nicole

De Sulomaro is eigendom van Martin en Nicole. Ervaring hebben ze beide uit zowel passagiersvaart als vrachtvaart. Bij Martin hebben zijn ouders als ook zijn grootouders gevaren, waarvan de laatste zelfs nog op een zeilend vrachtschip. Vanaf een te vroege schoolverlating heeft hij de diverse vakdiploma’s behaald en bezit vaarpapieren tot op de Donau Budapest Hongarije. Nicole komt vanuit haar jeugd uit de wereld van de horeca, ook zij bezit over de benodigde vaardocumenten zoals grootvaarbewijs en rijnpatent en staat tevens haar mannetje aan dek.

Met de huidige Sulomaro is al een groot deel van Europa bevaren, o.a. door Nederland/België maar ook de Rijn/Moezel en zelfs de Main en Donau tot Bulgarije zijn niet onbekend. Als bemanning zijn er altijd 2 matrozen aan boord waarvan 1 in opleiding, deze hebben een eigen woning in het voorschip. Zij nemen al het werk aan dek voor hun rekening. Dan zijn er nog drie heel speciale “bemanningsleden “die onderweg over u waken. Beau, Tirza en Sam, de scheepshonden.

Het vaargebied

Tot eind juni 2015 vaart de Sulomaro een vaste lijndienst met containers vanuit Veendam naar de container terminals in Rotterdam. (iedereen die de grootste haven ter wereld eens op een bijzondere manier wil beleven heeft dus nog maar even de kans!). Vanaf juli 2015 gaat het schip weer vracht varen op alle grote rivieren in Europa. Nederland, België, Frankrijk, Hongarije, Duitsland en verder. De Rijn en de Moezel, maar ook reizen ver de Donau af behoren dan weer tot de mogelijkheden.

Op deze reizen vaart het schip meestal 18 uur per dag en zal het rond 23:00 aan de kade liggen of voor anker gaan.

Accomodatie

De Sulomaro beschikt over een bijzonder netjes afgewerkte gastenhut met tweepersoons bed en wastafel. De hut beschikt over een groot venster met uitzicht naar stuurboord. In de gang bevind zich een apart toilet en een badkamer, welke als verdere woning gedeeld wordt. In de loop van 2015 zal de gastenhut aangepast worden en krijgt deze eigen sanitair. Indien uw gezelschap uit max. 4 bestaat, is er een 2e hut beschikbaar.

De ruime stuurhut is het hart van het schip. Aan bakboord naast de stuurconsole bevind zich een ruime comfortabele rondzit met tafel van waaruit u alles kunt volgen. Aan stuurboord zit nog een ruime bank. Rondom zitten ramen die zorgen voor 360 graden uitzicht, voorzien van automatische zonwering. In de stuurhut zit een kleine kitchenette voor koffie en thee en een koelkast.

Bij mooi weer kunt u natuurlijk ook op het dek achter de stuurhut van de zon de reis en het uitzicht genieten.

Wifi

De Sulomaro is niet met een glasvezelkabel met de wal verbonden, u kunt in overleg altijd gebruikmaken van de wifi verbinding om dagelijks uw E-mail te beantwoorden.

Bijzondere details

De Sulomaro kan allerlei bijzondere lading vervoeren, neem maar eens een compleet treinstel! Om te zorgen dat het schip toch altijd netjes “waterpas” in het water ligt beschikt ze over verschillende ballast tanks. In de boeg, onder de gangboorden en het laadruim en twee in het achterschip. De ballast tanks worden ook gebruikt om de doorvaarthoogte te beperken en om zo onder lage bruggen door te kunnen varen.

Als er hoge lading aan boord is (containers kunnen bijvoorbeeld vier hoog geladen worden) kan de stuurhut tot acht meter omhoog. Het toch al machtige uitzicht rondom word dan fenomenaal. Om onder extreem lage bruggen door te kunnen varen kan het dak van de stuurhut tot op de vensterbanken zakken, de stuurman steekt dan zijn hoofd door een speciaal luik in het dak.

Aan boord is maar een gastenhut. U bent dus de enige passagiers op deze Cruise en dineert dus elke avond aan de “Captains table”!!

De sulomaro is een modern schip, netjes afgewerkt, erg stil en trillingsvrij.

Auto mee aan boord

Het is in overleg mogelijk om uw eigen auto me aan boord te nemen. Er is meestal plaats voor een extra auto, natuurlijk altijd in overleg. Het is niet overal mogelijk om een auto aan en van boord te takelen.

Fietsen mogen altijd kosteloos mee aan boord.

Prijsinformatie

Prijs voor een persoon:
€ 90 p.p.p.n. (vier nachten of langer € 85 p.p.p.n.)

Prijs voor twee personen:
€ 80 p.p.p.d. (vier nachten of langer € 75 p.p.p.n.)

Prijs voor het meenemen van uw auto aan boord:
€ 50 incl. aan/van boord hijsen.
(altijd in overleg ivm ruimte aan dek / takelen voor eigen risico, informeer bij uw verzekering-takelclausule).

1 dag vaartraining: € 70

De prijzen zijn inclusief ontbijt, lunch en diner. (Diner is het menu v/d dag, maar word wel genoten met het uitzicht van een “Dinercruise”!). Handdoeken, bedlinnen en eindschoonmaak zijn bij de prijs inbegrepen. Koffie, thee en spa water zijn onderweg vrij verkrijgbaar.

Actuele locatie van de Sulomaro

Onderstaande kaart geeft de actuele locatie weer van de Sulomaro. De blauwe lijn geeft het afgelegde pad weer van vandaag en gisteren.